. همين اسانس هايي که تعدادي سالي ميباشد وارد ايران شده‌است و در اندازه هاي متعدد به فروش مي برسد.


بهترين عطر نه


پايگاه خبري تحليلي «پارس»- آذر صدارت- بخش مهمي از زندگيِ ما بشر ها را، رايحه ها صورت مي دهند و فهم و شعورِ ما از دنياي پيرامونمان بر مبناي احساسِ بويايي، مرجع ايجادِ طيف متنوعي از احساسات، از مشقت تا لذت ميباشد. ما بشر ها از اولين روزهاي به دنيا آمدن، در معرضِ رايحه هاي مختلفي هستيم که هرکدام، منجرِ صورت به چنگ آوردنِ يک تصوير در ذهنمان و يک خاطره در قلبمان مي باشند. بوي ادب بخشِ مامان، بوي لوازم بازي بچگي، ادکلنِ يگانه و تلخِ بابا، بوي نانِ جديد، بوِ گلِ ياس، بوي سيب، بوي خاکِ باران خورده و. تمامي، رايحه هايي ميباشد که با استشمام شان، ناخودآگاه موجي از تصوير و خاطره تلخ يا شيرين به ذهنمان هجوم مي آورد؛ اين ايام اثبات گرديده، بوها يکي از مهم ترين دست اندرکارانِ ايجاد يا سلبِ متانتِ روحي و رواني مي‌باشند. با اين توصيف، توجه در تعيينِ يک رايحه يا ادکلنِ مطلوب که هم به وجودمان قرار و وقار ببخشد و هم در طول مطلوب و چارچوب درستش تصوير و خاطره مناسبي از شخصيت ما در ذهنِ اطرافيان به جا بگذارد، ضروري به لحاظ مي برسد. رايحه اي که با سليقه و ويژگي هاي فردي و فيزيکي مان همخواني داشته باشد و در عينِ درحال حاضر، اقتضاي فصل و محيط و طبيعت هم در آن رعايت گرديده باشد. در حالتي‌که مي خواهيد بدانيد کدام بو، براي چه کسي و چه فصلي مطلوب ميباشد، امروز با ما ياروهمدم باشيد.


 


چه کسي؟ چه وقتي؟ چه عطري؟


آشنايي مدل بندي هاي متنوع بو، ادکلن و اسپري و گزينشِ يک رايحه مطلوبِ با سن و فرآورده و شخصيت و موقعيت و محيط بدور و برمان، يک مهارت ميباشد. براي فراگرفتنِ اين مهارت که توصيه دين و ضرورتِ سبک زندگيِ اين روزهايمان ميباشد، به سراغِ يکي از پيش کسوت هاي اين عرصه رفتيم. «محسن اميـــن»کسي ميباشد که پانزده سالِ اخير را در دنياي خوشبو و رنگارنگِ رايحه و ادکلن ها گذرانده و کلام ها و توصيه هايش، بسيار شيرين و شنيدني ميباشد.


 


بو چيست و خاستگاه بو کجاست؟


تعريفِ بين المللي«بو» عبارت ميباشد از يک مايعِ خوشبو بر پايه موادتشکيل دهنده طبيعي مثل گياهان، ميوه ها، چوب يا ادويه ها که از روزگار هاي به دور، در فرهنگ و تمدن هاي قديمي شرقي مثل چين، روم، مصر و ايران، تحت عنوانِ يک کالاي فاخــر و برتري دهنده استعمال و به کار گيري مي شده‌است. با سپري شد روزگار، کشوري مثلِ فرانسه با الهام از الگوي توليد سنتي رايحهِ شرقي و سازه به نيازِ آن روزِ جامعه اش که شايد براي مثال محدوديت استعمال از آب براي استحمام بوده، به توليدِ رايحه هاي مختلفِ بو مي پردازد و به‌تدريج به مهد و علامتِ توليد رايحه و ادکلن در دنيا تبديل مي شود. با صنعتي شدنِ اروپا، بو تحت عنوانِ يک کالاي لاکچري، جاي خويش را در زندگيِ مردم گشوده مي نمايد و براي نشان دادن متمايز بودن ثروتمندان از طبقه فرودستِ اجتماع، به کار گيري مي شود.


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

آزاد neveshte_haye_yk_add_ensan سئو آموزشگاه موسیقی Lisa Brittany زبان و ادبیات ترکان خراسان Miraculous-blog ناب فایلز